نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4370
-
الف
+

مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 7 میزان/ از «کلاس رانندگی» در امریکا تا «حکایت دریا» در کانادا

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری 7 میزان در ایران با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (7 میزان) از این قرار است:

«کلاس رانندگی» جایزه توپاز امریکا را گرفت

فلم کوتاه «کلاس رانندگی» به کارگردانی «مرضیه ریاحی» جایزه هیات داوران هجدهمین جشنواره جهانی فلم‌های زنان «توپاز» امریکا را به دست آورد. 

گفتنی است جشنواره جهانی فلم‌های زنان «توپاز» امریکا مختص به رقابت گذاشتن آثار زنان فلمساز از سراسر جهان است.

مهلت شرکت در جشنواره سینما حقیقت تمدید شد

مهلت شرکت در بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره بین‌المللی فلم مستند ایران «سینما حقیقت» تا ۱۰ میزان/مهرماه تمدید شد.

مستندسازان تا روز چهارشنبه ۱۰ میزان/مهرماه مهلت دارند مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را بر روی وب‌سایت جشنواره ثبت کنند.

روایتی طنزآمیز از احوال شخصی ناصرالدین شاه در سریال «قبله عالم»

«قبله عالم» سریالی طنز برآمده از اتفاق‌های تاریخی دوران ناصرالدین شاه قاجار است که «حامد محمدی» کارگردانی آن را برعهده دارد.

حامد محمدی که تجربه نویسندگی و کارگردانی فلم‌های سینمایی از جمله «اکسیدان»، «چهارانگشت» و نویسندگی فلم‌های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را در کارنامه کاری خود دارد، با «قبله عالم» برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد یافت.

اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند

جشنواره تلویزیونی مستند این روزها مرحله داوری نهایی را می‌گذراند و طبق برنامه، اختتامیه آن در ماه عقرب سال روان برگزار می‌گردد.

به طور کلی ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تلویزیونی مستند ارسال شده که از این میان ۶۷ اثر برای نشر انتخاب شدند.

در نهایت ۳۴ فلم کوتاه، ۲۱ فلم نیمه‌بلند و ۱۲ فلم بلند، از ۱۵ سرطان تا ۲۰ سنبله به نشر رسیدند. همچنان آثار در مرحله داوری نهایی هستند و طبق برنامه، اختتامیه جشنواره ماه عقرب برگزار می‌شود.

نمایش‌های جدید در تیاتر شهر

با پایان یافتن چند اثر نمایشی در تالار سایه و کارگاه نمایش، برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تیاتر شهر تهران در هفته جاری اعلام شد.

 برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تیاتر شهر تهران طی هفته جاری در حالی اعلام شد که نمایش «ستاره شناس» به کارگردانی «اصغر نوری» در تالار سایه و نمایش‌های «باد که می‌نویسد» به کارگردانی «سیاوش جامع» و «آنکس که نیامده می‌داند» به کارگردانی «ژاله کاظمی» در کارگاه نمایش به اجرای خود پایان دادند.

«بی انتها» مقابل کمره رفت

«بی انتها» نام اولین قسمت از مجموعه اپیزودیک «عاشقان» به کارگردانی «رضا حسین آبادی» است که در آخرین روزهای ماه سنبله در کاشان مقابله کمره رفت.

اپیزود «بی انتها» روایت زندگی جوانی است که با شرط چله نشینی به رازی جدید از زندگی می‌رسد.

«امتحان» برگزیده‌ جشنواره مصری

سومین جشنواره فلم «الجونه» مصر با اعطای جایزه بهترین فلم کوتاه این رویداد سینمایی به «امتحان» ساخته «سونیا حداد» به کار خود پایان داد.

در خلاصه داستان فلم کوتاه ایرانی «امتحان» به کارگردانی سونیا حداد و تهیه‌کنندگی «پوریا حیدری اوره» آمده است: دختر نوجوان از صبح در تب و تلاش امتحان به سر می‌برد، ولی روز و شرایط معمولی برای او رقم نخواهد خورد.

درگذشت ​«کاوه قادریان» در سن 43 سالگی

کاوه قادریان، شاعر و دبیر شب‌های شعر دف، صبح روز جمعه (پنجم ماه میزان) در ۴۳ سالگی درگذشت.

قادریان سال‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد و حتی در ۴۰ سالگی سرطان را شکست داد؛ اما متاسفانه این شاعر جوان ایرانی در رویارویی دوباره با این بیماری موفق نشد.

مجموعه شعر «آن سوی پرده» که در نشر چلچله منتشر شده از کاوه به یادگار مانده است. 

«سال دوم دانشکده من» این هفته اکران می‌شود

فلم «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی «رسول صدرعاملی» و فلم « درخونگاه » به کارگردانی «سیاوش اسعدی» از چهارشنبه دهم میزان اکران می شوند.

اکران فلم «مطرب» به کارگردانی «مصطفی کیایی» نیز به بعد از ماه صفر موکول شد.

«حکایت دریا» در جشنواره «ملاقات با جنون» کانادا

فلم «حکایت دریا» به کارگردانی «بهمن فرمان‌آرا» در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فلم «ملاقات با جنون» در تورنتو کانادا به نمایش گذاشته می‌شود.

«فاطمه‌ معتمدآریا»، «علی نصیریان»، «لیلا حاتمی»، «صابر ابر»، «علی مصفا»، «رویا نونهالی»، «داریوش اسدزاده»، «پانته‌آ پناهی‌ها» ، «اصغر پیران» و «بهمن فرمان آرا» در این فلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر